لینک فایل سوئیس به زبان عربی 8ص

8 ص

تقع سویسرا فی وسط اوروبا. تحدها ألمانیا من الشمال، فرنسا من الغرب، ایطالیا من الجنوب، النمسا و لیختنشتاین من الشرق. تتبع سویسرا سیاسة خارجیة محایدة یعود تاریخها إلى عام 1515. تُعد أحد أغنى دول العالم.

الموقع

توجد فی جنوبی أوروبا الوسطی ، تحدها ألمانیا من الشمال ، وایطالیا من الجنوب ، والنمسا من الشرق ، وتشغل أرضها قسماً من جبال الألب ، وجبال جورا ، ولموقعها إهمیتة فی وسط قارة أوروبا ، حیث ممرات جبال الألب التی تربط بین العدید من الدول الأوروبیة .


الأرض

أرض سویسرا جبلیة فی جملتها ، فحوالی 60% من مساحتها من المرتفعات الألبیة ، وهذا القطاع یضم 20% من السکان وتنحدر بمقدمات نحو الهضبة السویسریة ، وتضم هذه المقدمات عدة بحیرات ، وتنقسم جبال الألب إلى عدة سلاسل ، وأعلى قمة فی الألب السویسریة (مونتی روزا ) وتشغل سویسرا قسماً من جبال جورا حیث یتبعها القسم الجنوبی الشرقی من هذه الجبال ، وتحتوی العدید من الأودیة والحافات ، وتخترقها بعض الممرات ، وتمتد الهضبة السویسریة على شکل دهلیز بین جبال الألب وجبال جورا ، ویختلف ارتفاع الهضبة من مکان إاى آخر ، وقد اعطتها طبیعتها الجبلیة الغنیة بالغابات قیمة سیاحیة عظیمة .وتنحصر الجبال بین العدید من الثلاجات مثل (الینش ) و(جورنرفیزتش) ، وهذه الثلاجات مصدر سیاحی هام ، وتنتشر بسویسرا البحیرات العذبة .

المناخ

ینتمی مناخ سویسرا إلى طراز وسط أوروبا (المناخ الألبی ) والناخ بارد بصفة عامة حیث تغطی الثلوج معظم أرضها فی الشتاء وتتحول إلى ثلاجات استغلها السویسریون فی السیاحة لمزاولة الانزلاق على الجلید ، وتهب من الجبال (الفهن ) إلى الأودیة ، فتؤثر قی مناخ المناطق المنخفضة ، والتساقط غزیر ، ویسودها صیف دافیء فب المناطق الهضبیة وعلى الأودیة المنخفضة .

السکان

یعیش معظم سکان سویسرا فی مناطق الهضاب وفی المدن الرئیسیة ، مثل زیورخ ،وبازل ، وجنیف ، ولوزان ، ویقل الکثافة السکانیة على المرتفعات ، وینتمی السکان إلى الجماعات الألمانیة ، ویشکلون أغلب سکان سویسرا ، ویتحدث 75% من السکان الألمانیة ،ومن بین السکان عناصر قرنسیة فحوالی 20% من جملة السکان یتحدثون الفرنسیة ، کما س توجد عناصر إیطالیة وحوالی 4% من السکان یتحدثون الإیطالیة ، ویوجد بین السویسریین عدد کبیر من الأجانب یقارب ملیون نسمة .

النشاط البشری

سویسرا دولة متقدمة ، ترتفع دخول الفرد إلى مستوی عال ، ویعود هذا لکثرة الأنشطة الاقتصادیة متمارس الزراعة فی الودیان المنخفضة وفوق الهضبة الوسطی ، وتبلغ نسبة العاملین بالزراعة حوالی 4% من القوة العاملة ، وتنتج سویسرا 50% من حاجتها من المواد الزراعیة ، وأهم الغلات الحبوب ، مثل القمح والشیلم والجودار والبطاطس والفاکهه مثل التفاح والعنب والزراعة مختلطة أی تربی الحیوانات فی مناطق الزراعة ، مما یزید س دخل المزارعین وهناک حرکة الرعی على سفوح الجبال فی فصل الصیف ، وتشتهر سویسرا بمنتجات الألبان ، وتصدر للخارج کمیات کبیرة ، ولاتفی الزراعة بحاجة السکان ، وتغطی الغابات مساحات کبیرة فی الأراضی السویسریة ، غیر أن البلاد فقیرة الثروة المعدنیة ، وکذلک وضعها فی مواد الطاقة ، غیر أنها غنیة بالقوة الکهربائیة المولدة من المساقط المائیة ، وتشتهر بالصناعات الدقیقة کالساعات ، والآلات الدقیقة ،والأدوات الطبیة ، والکیمیائیات ، والأدوات الکهربائیة ، وتعتبر الصناعة دعامة الدخل القومی السویسری ، وتشکل السیاحة موردا هاما فی الدخل السویسری .

اللغة

یوجد فی سویسرا أربع لغات رسمیة: الألمانیة، الفرنسیة، الإیطالیة، الرومانشیة. یتحدث غالبیة سکان شمال ووسط سویسرا بالألمانیة فی الغرب، و هناک القلیل ممن یتحدثون الفرنسیة و الایطالیة فی الجنوب و مناطق الجبال لکن تعتبر سویسرا من دول ال دوتشا (deutch) و هم من سلالات المانیة

الدیانات فی سویسرا

سویسرا هی بلد علمانی بطبیعته ولکن دستورها الفدرالی مازال مُستهلا بعبارة "باسم الرب"[1]، والدیانة الشائعة فیها هی المسیحیة بکلا المذهبین البروتستانتی والکاثولیکی، ولکن الأغلبیة فی سویسرا هم من الکاثولیک 41.8 % ثم البروتستانت 35.3 % ، وتوجد نسبة 11.1 % لاتدین بعقیدة معینة.

وتأتی بعد الدیانة المسیحیة الاسلام بنسبة 4.3 %، وأکبر الجالیات الإسلامیة هی تلک القادمة من البوسنة والهرسک و کوسوفو وألبانیا تتبعها الجالیة الترکیة والعربیة القادمة من شمال أفریقیا، أغلب المسلمین السویسریین یتبعون المذهب السنی مع وجود أقلیات شیعیة وعلویة.

وتتوزع النسبة الباقیة 4 % على الجماعات المسیحیة الأخرى و أتباع الدیانات الیهودیة والبوذیة والهندوسیة.


الأعیاد و العطل

تختلف أیام العطل الرسمیة فی سویسرا من کانتون إلى آخر. والیک أدناه لائحة تتضمن أهم الأعیاد فی الکونفدرالیة. الفاتح من ینایر / کانون الثانی. یوم الجمعة الحزین. أحد الفصح. اثنین الفصح. الفاتح من مایو/أیار. یحتفل به فقط فی بعض الکانتونات مثل مدینة بازل وجنیف وزیوریخ. عید الصعود أو خمیس الصعود. أحد العنصرة. اثنین العنصرة. (عید الجسد أو عید القربان) تحتفل به الکانتونات الکاثولیکیة فقط. (الفاتح من أغسطس آب. ) العید الوطنی للکونفدرالیة. (الـ15 من أغسطس/آب ) عید الصعود فی الکانتونات الکاثولیکیة. (الأحد الثانی من شهر سبتمبر/ أیلول ) الیوم الفدرالی للصلاة. (الفاتح من نوفمبر/ تشرین الثانی ) عید جمیع القدیسین، فقط فی الکانتونات الکاثولیکیة. الـ25 من دیسمبر/ کانون الأول. الـ26 من دیسمبر/ کانون الأول.

التاریخ

اتحدت مناطق شفوتز، اونترفالدن و أوری عام 1291 و شکلت بذلک ما یُعرف الیوم بسویسرا. حصلت البلاد على استقلالها من الامبراطوریة الرومانیة المقدسة عام 1499. سویسرا تتبع سیاسة محایدة یعود تاریخها إلى عام 1515،بعد هزیمتها أمام فرنسا فی معرکة مارینیانو. أُعلنت سویسرا عام 1848 دولة اتحادیة. حافظت الدولة السویسریة على حیادها فی الحروب العالمیة الأولى و الثانیة. أصبحت جنیف عام 1919 مقر عصبة الامم المتحدة. أُصدرت عام 1949 معاهدة جنیف الدولیة، لحمایة المدنیین أثناء الحروب. أُدخلت تعدیلات عدة على الدستور السویسری عام 1999.

السیاسة

النظام السیاسی

فی سویسرا، کما فی معظم دول سیادة القانون، تفصل السلطات بین ثلاث مجالات: التشریعی، والتنفیذی والقضائی.

السلطة التشریعیة (البرلمان) هی المُشرع. غرفتا البرلمان (مجلس النواب ومجلس الشیوخ) تناقشان تعدیلات الدستور، وتصدران القوانین الفدرالیة، والمراسیم الفدرالیة، وتقبلان معاهدات القانون العام. کما تنتخبان أعضاء الحکومة الفدرالیة وتراقبان الإدارة الفدرالیة.

تتکون السلطة التنفیذیة من الحکومة الفدرالیة وإدارتها. تمثل أعلى سلطة قیادیة فی البلاد وهی مسؤولة عن النشاط الحکومی. تشارک أیضا فی العملیة التشریعیة بتوجیه المرحة التحضیریة خلا


کلمات کلیدی : عربی,جغرافیا برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:

لینک دریافت فایل از سایت اصلی



لینک منبع :لینک فایل سوئیس به زبان عربی 8ص

سوئیس به زبان عربی 8ص – update - ideru مقاله update.iderutconf.ir/سوئیس-به-زبان-عربی-8ص/‏ - ذخیره شده بازدید کننده عزیز میتوانید فایل مربوط به سوئیس به زبان عربی 8ص را که در دسته ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت ... سوئیس به زبان عربی 8ص – انیمیشن مقاله shopcamp99.ir/animation/سوئیس-به-زبان-عربی-8ص/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل سوئیس به زبان عربی 8ص را مشاهده و در صورت ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت ... سوئیس به زبان عربی 8ص – sql خاص khabarfariman.ir/sql/سوئیس-به-زبان-عربی-8ص/‏ - ذخیره شده بازدید کننده عزیز میتوانید فایل مربوط به سوئیس به زبان عربی 8ص را که در دسته ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت ... تحقیق درمورد سوئیس به زبان عربی 8ص – روتر لایت khabarfariman.ir/.../تحقیق-درمورد-سوئیس-به-زبان-عربی-8ص/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل تحقیق درمورد سوئیس به زبان عربی 8ص را ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت ... سوئیس به زبان عربی 8ص – technical sunrank.ir/technical/سوئیس-به-زبان-عربی-8ص/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل سوئیس به زبان عربی 8ص را مشاهده و در صورت ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت ... سوئیس به زبان عربی 8ص – فایل زنگ amlaaktalayesabz.ir/file/سوئیس-به-زبان-عربی-8ص/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل سوئیس به زبان عربی 8ص را مشاهده و در صورت ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت ... سوئیس به زبان عربی 8ص – کامپیوتر فانی seoarzon.ir/computer/سوئیس-به-زبان-عربی-8ص/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل سوئیس به زبان عربی 8ص را مشاهده و در صورت ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت ... سوئیس به زبان عربی 8ص – فلاپی مقاله amlaaktalayesabz.ir/floppy/سوئیس-به-زبان-عربی-8ص/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل سوئیس به زبان عربی 8ص را مشاهده و در صورت ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت ... تحقیق درباره سوئیس به زبان عربی 8ص – server - seo-site مقاله seo-websites.ir/server/تحقیق-درباره-سوئیس-به-زبان-عربی-8ص/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل تحقیق درباره سوئیس به زبان عربی 8ص را ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت ... سوئیس به زبان عربی 8ص – font - mizban مقاله ftps.mizbang.ir/font/سوئیس-به-زبان-عربی-8ص/‏ - ذخیره شده بازدید کننده عزیز میتوانید فایل مربوط به سوئیس به زبان عربی 8ص را که در دسته ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت ... سوئیس به زبان عربی 8ص – search نو online-sms.ir/search/سوئیس-به-زبان-عربی-8ص/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل سوئیس به زبان عربی 8ص را مشاهده و در ... نرم افزار بک لینک نرم افزار بک لینک گرفتن بک لینک یک امر مهم در محبوبیت در ... تحقیق درمورد سوئیس به زبان عربی 8ص – recovery recovery.gridlearn.ir/تحقیق-درمورد-سوئیس-به-زبان-عربی-8ص/‏ - ذخیره شده تحقیق درمورد سوئیس به زبان عربی 8ص. لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 8 سویسرا الاتحاد السویسری ... دانلود تحقیق سوئیس به زبان عربی 8ص - اطلس فایل همکاری در فروش ... atlasfile.ir/product/9902‏ - ذخیره شده (سوئیس به زبان عربی 8ص) بازدید کننده گرامی امروز یک مقاله کامل از شرح (سوئیس ... قیمت: 11,000 تومان پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود. تحقیق در مورد سوئیس به زبان عربی 8ص – export - mizban مقاله html.mizbang.ir/.../تحقیق-در-مورد-سوئیس-به-زبان-عربی-8ص/‏ - ذخیره شده تحقیق در مورد سویس به زبان عربی 8ص ,سویس به زبان عربی 8ص,دانلود تحقیق در مورد ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : وورد نوع فایل : .doc ( قابل ... دانلود مقاله سوئیس به زبان عربی 8ص - اطلس فایل - فورکیا goldfile1.4kia.ir/info/448037/i/?getppsid=39349‏ سوئیس به زبان عربی 8ص - word (..doc) - تحقیق - ... توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل ... دانلود مقاله کامل درباره سوئیس به زبان عربی 8ص – bitmap sedayepooya.ir/bitmap/دانلود-مقاله-کامل-درباره-سوئیس-به-زبان/‏ - ذخیره شده ,سویس,به,زبان,عربی,8صسویسرا,دانلود مقاله کامل درباره سویس به زبان عربی 8ص ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت ... سوئیس به زبان عربی | partial | 168320 partial.chlorophyll.ir/partial/168320/html‏ - ذخیره شده سوئیس به زبان عربی ... عربی, سوئیس, زبان ... دانلود ... 8 ص تقع سویسرا فی وسط اوروبا ... تحدها ألمانیا من الشمال، فرنسا من الغرب، ایطالیا من الجنوب، ... لینک کمکی. سوئیس به زبان عربی | resumes | 168553 resumes.bostore.ir/resumes/168553/html‏ - ذخیره شده سوئیس به زبان عربی. ارتباط با ما. هیچ شخصی ... عربی, سوئیس, زبان ... دانلود ... 8 ص تقع سویسرا فی وسط اوروبا ... تحدها ألمانیا من ... لینک کمکی · سوئیچینگ در ... دانلود فتحعلی شاه 8 ص – technical mashhad-active.ir/technical/دانلود-فتحعلی-شاه-8-ص/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل دانلود فتحعلی شاه 8 ص را مشاهده و در صورت نیاز آن را ... دانلودتحقیق درمورد سوئیس به زبان عربی 8ص لینک دانلود و خرید… دانلود جزوه بیماری Polio Encephalomalacia – giga ayeenbook.ir/giga/دانلود-جزوه-بیماری-polio-encephalomalacia/‏ - ذخیره شده جغرافیای کشور مکزیک لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت ... تحقیق درمورد سوئیس به زبان عربی 8ص لینک دانلود و خرید… تحقیق در مورد آموزه مالکیت مشاع و مردم سالاری – رکورد پروژه tourantalya-linktrip.ir/.../تحقیق-در-مورد-آموزه-مالکیت-مشاع-و-مردم-س/‏ - ذخیره شده لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 40 … دریافت فایل · دانلود مقاله کامل درباره سوئیس به زبان عربی 8ص. سوئیس به زبان عربی 8ص - دانلود از جغرافیا فایل - تحقیق پروژه مقاله ... geofile.ir/سوئیس-به-زبان-عربی-8ص/علوم-انسانی/‏ 16 آگوست 2017 ... فایل رشته جغرافیا با عنوان سوئیس به زبان عربی ۸ص که از پر بیننده ... واقع در اینترنت گرد آوری و لینک دانلودش در اخر همین مطلب آورده شده است. دانلود پاورپوینت مبانی جامعه شناختی برنامه ریزی درسی-22 اسلاید ... saadattalar.ir/title/دانلود-پاورپوینت-مبانی-جامعه-شناختی-ب/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل دانلود پاورپوینت مبانی جامعه شناختی برنامه ریزی درسی-22 ... تحقیق درمورد سوئیس به زبان عربی 8ص لینک دانلود و خرید… سوئیس به زبان عربی 8ص – standby - line line.honareahpazi.ir/standby/سوئیس-به-زبان-عربی-8ص/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل سوئیس به زبان عربی 8ص را مشاهده و در صورت ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت ... تحقیق در مورد سبزوار 10 ص – beginning masterlink.ir/beginning/تحقیق-در-مورد-سبزوار-10-ص/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل تحقیق در مورد سبزوار 10 ص را مشاهده و در صورت ... تحقیق در مورد سوئیس به زبان عربی 8ص لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ... فتنه 16 ص – operator 728irancell.ir/operator/فتنه-16-ص/‏ - ذخیره شده ,فتنه,16,صفتنه,در,میان,مفاهیم,قرآنی,از,اهمیتی,ویژه,برخوردار,است,,در,آیات ... سوئیس به زبان عربی 8ص لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word … سوئیس به زبان عربی 8ص – سابجکت - payamcity.ir payamcity.ir/subject/سوئیس-به-زبان-عربی-8ص/‏ - ذخیره شده بازدید کننده عزیز میتوانید فایل مربوط به سوئیس به زبان عربی 8ص را که در دسته ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت ... سوئیس به زبان عربی | buyer | 168446 buyer.akarian.ir/buyer/168446/html‏ - ذخیره شده سوئیس به زبان عربی. ارتباط با ما. آدمی به ... را به آن تسلیم می ... عربی, سوئیس, زبان ... دانلود ... 8 ص تقع سویسرا فی وسط اوروبا . ... لینک کمکی · سوئیچینگ در ... دانلودتحقیق درمورد سوئیس به زبان عربی 8ص – کلاینت رایس sepantadesigners.ir/.../دانلودتحقیق-درمورد-سوئیس-به-زبان-عربی-8/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل دانلودتحقیق درمورد سوئیس به زبان عربی 8ص ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت ... سوئیس به زبان عربی 8ص | بلاگ - نیک فایل 7nikfike2.niloblog.com/p/2572/‏ سوئیس به زبان عربی 8ص, دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت . لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و را در سایت نیک فایل بخوانید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.