لینک فایل تحقیق درمورد روانشناسی کودکان استثنایی

مشخصات فایل

عنوان:روانشناسی کودکان استثنایی

قالب بندی: word

تعداد صفحات:48

 

 

محتویات

فهرست                                                               صفحه

 

مقدمه و تاریخچه                                                                          2

معرفی گرایشهای روانشناسی                                                           8

دروس عمومی و تخصصی روانشناسی کودکان استتثنائی                          12

بررسی کودکان استثنائی                                                                  13

در مدرسه چه کسی از من حمایت می کند؟                                          18

وضعیت مشاوره در گذشته و حال                                                      27

دیدگاه شرع در مورد معلولیت                                                           30

پژوهش در مورد کودکان استثنائی                                                      35

ضمیمه                                                                                      37

منابع و مآخذ                                                                               40


مقدمه و تاریخچه

عقب ماندگی ذهنی یا باصطلاحخ دیگر نارسایی رشد قوای ذهنی موضوع تازه و جدیدی نیست بلکه در هرد دوره و زمان افرادی در اجتماع وجود داشته اند که از نظر فعالیت های ذهنی در حد طبیعی نبوده اند. بخصوص از روزی که بشر زندگی اجتماعی را شروع کرده موضوع کسانی که به عللی قادر نبودند خود را با اجتماع هماهنگ سازند مطرح بوده است.

اجتماع برای مصلحت، تعصب یا سالم سازی بعضی از این افراد را تحمل کرده، عده ای را محبوس می ساخت یا به مرگ محکوم می نمود.

از مجموعه مدارک به دست آمده چنین استنباط می شود که تا قرن 18 این افراد مورد توجه و لطف نبوده و حتی پزشکان از پذیرفتن و درمان آنان خودداری می کردند. اصطلاح بیگانه یا خارجی که به فرانسه ((آدینه)) و به انگلیسی (( ایلین)) گفته می شود برای مجانین و ((الینیست)) برای روان پزشکان و پزشکان معالج این بیماران از قدیم الایام به کاررفته و این کلمات از ((آلینوس)) لغت یونانی مشتق شده است و علت آن این بوده است که عقب ماندگان ذهنی را مانند مجانین ، بیگانه از اجتماع می دانستند. اگرچه بعداً متوجه شدند که این بیماران با محیط و اجتماع بیگانه نیستند بلکه به عمل ضایعات مغزی تماس آنها با عالم خارج تغییر کرده است. بقراط حکیم یونانی نیز به ضایعات مغزی این افراد اشاره کرده و اختلالات رفتاری و کمبودهای هوشی آنها را مربوط به این نوع ضایعات دانسته است.

در قوانین روم قدیم، اسپارت ها وحتی رژیم نازی کشتن و از بین بردن افراد عقب مانده ذهنی را مجاز می دانستند . برعکس بعضی مذاهب آسیایی مانند کنفوسیوس در چین که پیروان آن معتقدند ((آنچه برای خود نمی پسندی به دیگران روا مدار)) و زرتشت در ایران مردم را تشویق می کردند که با بیماران روانی و عقب مانده ذهنی رفتاری انسانی داشته باشند و تا آن جا که ممکن است به آن ها کمک کنند. تا اوایل قرن نوزدهم کتاب یا رساله علمی قابل قبولی در زمینه ی عقب مانده ها و افراد مبتلا به اختلالات رفتاری یا باصطلاح ((ناسازگار)) نوشته نشده بود و به طوری که قبلاً نیز اشاره شد به این نوع بیماری ها جنون یا دیوانگی می گفتند.

در اواخر قرن 18 (1794) روان پزشک معروف فرانسوی که به حق او را باید بنیان گذار روان پزشکی جدید نامید به نام ((فیلیپ ئینیل)) به سرپرستی بیمارستان روانی ((بی ستد)) در پاریس که مخصوص بیماری های روانی مردان بود انتخاب شد. اولین اقدام او بازکردن زنجیر از پا و گردن بیماران بود و برخلاف تنبیه و شکنجه، که درمان بیماران روانی و عقب ماندگان ذهنی آن زمان بود، به د لجویی آنان پرداخت و برای آنان برنامه های تفریحی و گردشی در نظر گرفت.

این روش بعدها به درمان اخلاقی مشهور شد زیرا پنیل بود که زندان را تبدیل به بیمارستان کرد. انگیزه و علت تمایل پنیل برای خدمت به بیمارستان روانی این بود که یکی از دوستانش دچار کسالت روانی شد و او را به زنجیر بسته و به دارالمجانین انداختند.

فیلیپ پنیل از دیدن این منظره سخت متاثر شد و به فکر افتاد که به نحوی به این بیچارگان کمک کرده و آنها را از قید و بند رها سازد. بعداً ((اسکیدول)) برنامه های فیلیپ پنیل را در بیمارستان روانی ((زنان پاریس)) به مورد اجرا گذاشت. اولین بار در سال (1801) فیلیپ پنیل در کتابی به نام (( رساله ی پزشکی فلسفی درباره جنون شوق و شور)) که نتیجه 10 سال مطالعات او بوده به چهار گروه بیماریهای روانی اشاره کرد و عقب ماندگی ذهنی را گروهی از بیماریهای روانی دانست. فیلیپ پنیل بیماری های روانی را به 4 گروه تقسیم کرد:

1ـ ملانکویی یا مالیخولیا             2ـ مانی یا جنون شور و شوق (شیدائی)          3ـ جنون          4ـ عقب ماندگی های ذهنی .

در حقیقت اولین دوره توجه به مسائل بیماران روانی و عقب ماندگی های ذهنی انقلاب کبیر فرانسه و برابری حقوق بشر بود و در همین برنامه های انقلابی بود که مراقبت، درمان و آموزش کلیه افرادی که به سن تحصیل رسیده بودند مطرح شد و انقلاب صنعتی دولتها را به تعلیم و تربیت کلیه افراد کشور موظف کرد و از همین جا مسئله کودکان استثنائی مورد توجه قرار گرفت.

روش پنیل در کشورهای دیگرطرفداری پیدا کرد به طوری که ((ویلیام تیوک)) روش پنیل را در سال (1796) در انگلستان به مورد اجرا گذاشت. در اوایل قرن نوزدهم پزشک فرانسوی به نام ((ایتارد)) به تربیت کودکی وحشی پرداخت این کودک توسط دوشکارچی در جنگل های ((آویرون)) فرانسه پیدا شده بود. کودک عقب ماندگی بسیار عمیق داشت. تکلم را به صورت صداهای حلقی انجام می داد و از نظر عاطفی و اجتماعید محدودیتهای کامل داشت.

ایتارد تربیت این کودک را در موسسه کرولالهای پاریس که خود رئیس آن بود به عهده گرفت. اگرچه معالجات وی موثر واقع نشد ولی راه جدیدی برای پیشرفت در نحوه آموزش و پرورش افراد عادی، عقب مانده های ذهنی و حتی معلولین که امروزه آن را روشهای آموزش رسمی و بصری          می گویند گردید. شاگرد و همکار ایتارد دکتر ((سگن)) در سال (1837) موسسه ای برای عقب         مانده های ذهنی در پاریس ایجاد کرد و در سال (1846) یعنی ده سال بعد کتابی به نام درمان اخلاقی بهداشت و آموزش کودکان عقب مانده نوشت و روش ((حواس حرکتی)) را  در آموزش کرو لال ها به کار برد. در سال (1848) به امریکا رفت و در سال (1881) یک سال قبل از مرگش کتابی به نام ابلهی و درمان آن با روش فیزیولوژیک نوشت.

یکی از اقدامات مهم ((سگن)) تهیه دستگاه ساده ای بود که به نام آزمون مهره ای معروف است. این دستگاه برای آزمایش استعداد کودکان و پرورش ادراکات حسی مانند بینایی و شنوایی به کار می رود. در این آزمون کودک باید مهره های چوبی را که به شکلها و اندازه های مختلف بریده شده اند در محل خودشان که به همان شکل و اندازه در تخته ی چوبی کنده شده است بگذارد و به همین جهت بعضی به این آزمون نام آزمون تخته ی چوبی نیز داده اند. لازمه ی اجرای این آزمون تشبیه شکل و اندازه ی مهره ها با جاهای خالی در تخته است که گاه خوبی برای رشد عقلی کودکان می باشد. این آزمون را که جنبه ی عملی دارد در کودکان خردسال، نابینایان و ناشنوایان می توان به کار برد و از آن جا که انجام آن احتیاجی به تکلم ندارد و شخص فقط می تواند با مهارت خود مهره ها را در تخته ی چوبی جای دهد لذا در همه ی کشورها قابل اجرا است.

نمره ی آزمودنی بستگی دارد به سرعتی که کار را انجام می داده و تعداد اشتباه هایی که مرتکب شده است. روش فیزیولوژیک سگن از نظام خاصی برخوردار است. سگن معتقد بود که رشد عمومی بدن را اعم از قسمتهای جسمانی یا روانی می توان با روش های خاص تربیتی بهبود بخشید . همان طوری که با فعالیت های ورزشی و انجام دادن حرکات بدنی می توان به تربیت عضلات اقدام کرد.همان طورهم می توان با تمرین های خاص دقت ، اراده، ادراک و حافظه را تقویت کرد اگرچه کودکان عقب مانده در تمام فعالیتها با کودکان عادی فرق دارند.

کارهای سنگین باعث شد که خانم ماریا مونتسوری از ایتالیا به آموزش و پرورش عقب ماندگان ذهنی و کودکان کودکستانی پرداخت. در اوایل قرن بیستم توجه به اصلاح نژاد بشر در دستور کار قرار گرفت و تاکید شد که 90 درصد عقب ماندگیها به علت عوامل ارثی است لذا موضوع نازا کردن عقب مانده ها به سر زبان ها افتاد و تا سال (1995) در 28 ایالت امریکا به توصیه کمیته ی پژوهشی بخش اصلاح نژاد انجمن زادو ولد امریکا نازاکردن عقب مانده ها به صورت قانون درآمد که به موجب آن هزاران عقب مانده نازا شدند. بالاخره در قرن بیستم بود که عقب ماندگیهایی که به علل اختلالات متابولیکی، نقصهای کروموزومی ، بیماری های مادر در دوران بارداری و عوارض زایمانها و هزاران علل دیگر که باعث بروز این عوارض در کودکان می شوند کشف شد و راه را برای پژوهش و درمان این افراد هموار ساخت. در امریکا اگرچه تا سال (1950 ) برای کودکان عقب مانده ذهنی از طرف عده ای از اولیای این کودکان انجمن هایی افتتاح شده بود ولی از سال (1960) به بعد د ستور ((جان اف کندی)) رئیس جمهور وقت برنامه مفصل و دقیقی تهیه و عقب ماندگی ذهنی از نظر پزشکی، آموزشی ، روان شناسی، اجتماعی، قضایی توسط متخصصان و کارشناسان مورد مطالعه قرار گرفت و جزء برنامه های رسمی دولت شد.

عواملی که تقریباً باعث شده توجه همه ی کشورها و طبقات مختلف به طرف افراد مبتلا به نارسایی عقلی معطوف شود در سه قسمت : 1ـ میزان شیوع کودکان عقب مانده  2ـ پیشرفت علوم پزشکی

3ـ اهمیت موضوع از نظر اقتصادی و بهداشت روانی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

مقدمه و تاریخچه

امروزه کمتر کسی را می توان سراغ داشت  که از دانش روانشناسی بی نیاز باشد. این علم با همه ی جوانب زندگی ما در ارتباط است. مثلاً می پرسیم: شیوه ی فرزند پروری والدین شما چه اثری در شیوه ی فرزند پروری خود شما دارد؟ بهترین شیوه برای ترک وابستگی دارویی کدام است؟ آیا مردها هم می توانند به خوبی زنان از نوزادان مراقبت کنند؟ آیا در خواب هیپنوتیسمی می توان تجربه های دوران کودکی را با جزئیات بیشتری به خاطر آورد؟ ابزارهای مورد استفاده در کارخانه های برق هسته یی چگونه باید طراحی شوند تا اشتباههای آدمیان به حداقل ممکن برسد؟ فشار روانی دراز مدت چه تاثیری بر دستگاه ایمنی بدن آدمی دارد؟ آیا در درمان افسردگی ، روان درمانی موثرتر از دارو درمانی است؟ آیا با استفاده از داروهایی که انتقال عصبی را تسهیل می کنند می توان یادگیری را بهبود بخشید؟ روانشناسان با این پرسشها و پرسشهای بسیاری از ا ین گونه سروکار دارند. روانشناسی در عین حال از طریق تاثیری که بر قوانین و سیاست دولت دارد بر زندگی ما اثر می گذارد.

و . . .


کلمات کلیدی : تحقیق درمورد روانشناسی کودکان استثنایی,معرفی گرایشهای روانشناسی,دروس عمومی و تخصصی روانشناسی کودکان استتثنائی,بررسی کودکان استثنائی,پژوه? برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:

لینک دریافت فایل از سایت اصلی



لینک منبع :لینک فایل تحقیق درمورد روانشناسی کودکان استثنایی

لینک مستقیم فایل تحقیق درباره روانشناسی کودکان استثنایی|ام آی mihan.xteach.ir/fs/.../تحقیق-درباره-روانشناسی-کودکان-استثنایی‏ - ذخیره شده در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید. لینک دانلود ... دانلود مقاله در مورد کودکان استثنایی - شهر دیتا https://www.shahredata.com/article/psychology/کودکان-استثنایی‏ - ذخیره شده دانلود مقاله ، مقاله رایگان ، سایت مقاله و کتاب روانشناسی ، دانلود مقاله کودکان استثنایی از سری مقالات رشته روانشناسی. لینک فایل تحقیق درمورد روانشناسی کودکان استثنایی - معرفی لینک ... dl8.blogsky.com/1398/04/16/post-14178/‏ - ذخیره شده 7 جولای 2019 ... مشخصات فایل. عنوان:روانشناسی کودکان استثنایی. قالب بندی: word. تعداد صفحات :48. محتویات. فهرست صفحه. مقدمه و تاریخچه 2. معرفی گرایشهای ... لینک تحقیق درمورد روانشناسی کودکان استثنایی - معرفی لینک و ... dl8.blogsky.com/1398/04/23/post-17988/‏ - ذخیره شده 5 روز پیش ... دریافت فایل. تحقیق درمورد روانشناسی کودکان استثنایی,معرفی گرایشهای روانشناسی,دروس عمومی و تخصصی روانشناسی کودکان استتثنائی ... مقاله روانشناسی کودکان استثنایی - تحقیق آماده https://doc724.com/مقاله-روانشناسی-کودکان-استثنایی/‏ - ذخیره شده انسانی, روانشناسی, علوم تجربی و پزشکی, علوم تربیتیتعداد صفحه: 40 قالب: word ... تحقیق و مقاله روانشناسی کودکان استثنایی در فرمت فایل word تهیه شده و در ۴۰ صفحه آماده ... تحویل فوری و خودکار فایل با لینک مستقیم بعد از پرداخت ... از علم روانشناسی در تحولات حقوق جزا; DOC 724 در تحقیق سیاست کلی ایران در مورد صنعت ... گزارش در مورد کودکان استثنایی - تحقیق آماده https://doc724.com/گزارش-در-مورد-کودکان-استثنایی/‏ - ذخیره شده انسانی, روانشناسیتعداد صفحه: 14 قالب: word ... چه بسا اگر این سه عامل در مورد کودکان استثنایی به خوبی اجرا شود و تک تک آنها تحت آموزش ویژه قرار گیرند بهبود ... مقاله روانشناسی وآموزش کودکان استثنایی - سیویلیکا https://www.civilica.com/Paper-EPSCONF03-EPSCONF03_439=روانشناسی-وآموزش-کودکان-استثنایی.html‏ - ذخیره شده در این مقاله به طور مختصر به روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی می پردازیم . همواره یکی ازدلایلی که ما نمی توانیم اطلاعات کام لاً مربوط و جامعی در مورد ک... ... حجم فایل: ۱۴۶.۰۴ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۸ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد). صدورگواهی چاپی ... برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. تحقیق در مورد روانشناسی کودکان استثنایی, خرید مقاله ... - دانلود مقاله https://magirans.com/تحقیق-در-مورد-روانشناسی-کودکان-استثنا.htm‏ - ذخیره شده روانشناسی کودکان استثناییمقدمه:هدف از آموزش استثنایی تعلیم و تربیت کودکان 4 تا ... دانلود مقاله روانشناسی کودکان استثنایی, سایت مقاله, مقاله در مورد روانشناسی ... تصاویر برای لینک فایل تحقیق درمورد روانشناسی کودکان استثنایی نشریه تعلیم و تربیت استثنایی exceptionaleducation.ir/‏ - ذخیره شده - مشابه دریافت مقالات نشریه تعلیم و تربیت استثنایی، صرفاً از طریق همین سامانه ... ۱- هر نویسنده پس از ثبت نام در سامانه اقدام به ارسال مقاله به ۲ صورت « فایل بی نام مقاله ... پاورپوینت مهندسی نرم افزار 1 – shortcut - seo-site مقاله seo-websites.ir/shortcut/پاورپوینت-مهندسی-نرم-افزار-1/‏ - ذخیره شده 29 آوریل 2018 ... دانلود پاورپوینت در مورد اوضاع اجتماعی ایران باستان . اوضاع ... روانشناسی,کودکان, استثنایی,41صموضوع,تحقیق , روانشناسی کودکان استثنایی 41ص در دسته بندی عمومی و آزاد بازدید کننده عزیز ... دانلود برق ساختمان لینک دانلود… دانلود تحقیق در باره ی کــودکــان استثنائی – سریال مقاله designihaa.ir/serial/دانلود-تحقیق-در-باره-ی-کــودکــان-استث/‏ - ذخیره شده لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : وورد نوع فایل : . doc ( قابل ویرایش و ... مطالب تحقیق 1 – عنوان تحقیق کودکان استثنایی 2 – مقدمه تحقیق شناخت کودکان ... ناخود آگاه از پروژه های رشته روانشناسی را مشاهده و در صورت نیاز آن را دانلود کنید. چند عنوان جدید پروپوزال و پایان نامه روانشناسی کودکان استثنایی www.satreaval.com/.../چند-عنوان-جدید-پروپوزال-و-پایان-نامه-روانشناسی-کودکان-استثنایی‏ - ذخیره شده چند عنوان جدید پروپوزال و پایان نامه روانشناسی کودکان استثنایی : بررسی نقش واسطه ای رفتارهای تکانشی در رابطه اضطراب و اختلالات یادگیری کودکان بیش فعال ... : مقالات جدید روانشناسی - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/.../mavara-index.php?...مقالات...روانشناسی‏ - ذخیره شده - مشابه دانش آموزان دچار نارسایی ذهنی در مدارس عادی · دروغگویی و علل آن در کودکان · دلبستگی · کودکستان و مهد کودک · کاربرد موسیقی درمانی برای کودکان استثنایی · فرزند ... مقالات روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی با ترجمه - ترجمه فا https://tarjomefa.com/...روانشناسی/روانشناسی-و-آموزش-کودکان-استثنایی/‏ - ذخیره شده دانلود رایگان مقالات روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی به زبان انگلیسی به همراه ترجمه فارسی ... نمونه ترجمه موجود در سایت، اقدام به خرید ترجمه آماده آن با فرمت ورد کرده و بلافاصله دانلود کنید. ... دانلود ترجمه مقاله تحقیق در مورد عقب ماندگی ذهنی. مقاله روانشناسی کودک و نوجوان - آموزش مجازی پارس https://elearnpars.org/.../article-Child-and-Adolescent-Psychology‏ - ذخیره شده مقاله ای که مطالعه کردید در مورد دوره آموزشی روانشناسی کودک و نوجوان بود که توسط مرکز آموزش مجازی پارس گردآوری شده است . ... کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های ... روان شناسی کودکان استثنایی به مطالعه ویژگی های جسمی، روانی، حسی، حرکتی، ..... دانلود اپلیکیشن پارس. راهنمای نویسندگان - روانشناسی افراد استثنایی jpe.atu.ac.ir/journal/authors.note‏ - ذخیره شده - مشابه روانشناسی افراد استثنایی (JPE) ... تمامی تحقیقات کیفی و کمی مورد قبول می باشند اما نکتۀ شایان توجه این است مقالات ... در مورد هر یک از این بخش‌ها به صورت مجزا توضیحاتی ارائه خواهد شد. .... علامه طباطبائی به نشانی Journals@atu.ac.ir لینک مربوط به نشریه) انجام شود. ... فایل اول فایل کامل مقاله که بدون مشخصات نویسندگان باشد. مقاله کودکان استثنایی bankmaghaleh.ir/مقاله-کودکان-استثنایی/‏ - ذخیره شده - مشابه واژه های کلیدی: کودکان استثنایی، اختلال ژنتیکی ، سیفلیس ارثی ، الکل و ... ۱ – روانشناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنائی ، دکتر غلامعلی افروز ... اینکه ما نمی توانیم اطلاعات کاملاً مربوط و جامعی در مورد کودکان و دانش آموزان استثنائی بدست .... لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد . محورهای همایش - سومین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم اجتماعی و ... pehconf.com/fa/page.php?rid=2‏ - ذخیره شده روانشناسی بالینی; روانشناسی عمومی; روانشناسی تربیتی; روانشناسی شخصیت ... (روان سنجی); روانشناسی سلامت; روانشناسی اسلامی; روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی ... در خانواده ها; مشاوره; تکنولوژی آموزشی; برنامه ریزی درسی; تحقیقات آموزشی; مدیریت آموزشی .... فایل های مورد نیاز ... کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . دانلود فایل «همه چیز درباره اختلال نقص توجه/بیش فعالی» www.kayhanravan.ir/fa/ADHD.aspx‏ - ذخیره شده Skip Navigation Links .... کودکی, کودکان استثنایی, اختلالات کودکان, روانشناسی کودکان استثنایی همه چیز درباره اختلال نقص توجه/بیش فعالی. در این بخش فایلی با توضیحات کامل در خصوص اختلال نقص توجه/بیش فعالی برای شما قابل دانلود است. این کتابچه توسط دکتر جو بوریل مدیر پژوهش های بالینی موسسه سلامت روان به ... دانلود پایان نامه کودکان عقب مانده استثنایی و سازگاری خانواده آنها ... https://www.prozhe.com/پایان-نامه-کودکان-عقب-مانده-استثنایی‏ - ذخیره شده دانلود پایان نامه کودکان عقب مانده استثنایی و سازگاری خانواده آنها. دروس مهندسی ... تاریخ : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ ___دسته بندی : پایان نامه, رشته روانشناسی, رشته علوم اجتماعی. 2,962 بازدید ... دیدگاه ها در مورد سازگاری اجتماعی ... لینک دانلود مستقیم. موضوعات پیشنهادی پایان نامه روانشناسی کودکان استثنایی - کالج پروژه collegeprozheh.ir/موضوعات-پایان-نامه-روانشناسی-کودکان-ا/‏ - ذخیره شده - مشابه موضوعات پیشنهادی پایان نامه روانشناسی کودکان استثنایی دانلود پایان نامه رشته روانشناسی موضوعات پیشنهاد شده برای پایان نامه رشته ... مطالعه در مورد طرح مرکز آموزش و نگهداری کودکان استثنائی ... روش جستجو پایان نامه و مقاله در سایت ایران داک. تحقیق آماده درباره بیش فعالی کودکان ADHD-Hyperactivity-children https://sryco.ir/تحقیق-درباره-بیش-فعالی-کودکان-adhd-hyperactivity/‏ - ذخیره شده 6 مه 2015 ... فهرست مطالب تحقیق درباره کودکان بیش فعال Hyperactivity : .... والدین چنین کودکانی باید با مراجعه به روانپزشک و یا روانشناس با شکیبایی و ثبات قدم در این مسیر به فرزندشان کمک کنند. ... اما در کودکان دچار ADHD این حرکات همیشگی هستند نه استثنایی این رفتارها برای .... از لینک مستقیم زیر دانلود کنید : ... سایت شخصی ، آموزشی ساجده ودودی | رزمه ساجده ودودی | کارشناسی ارشد ... svadoudi.com/?page_id=145‏ - ذخیره شده کارشناسی ارشد روانشناسی کودکان استثنایی با تجربه حرفه ایی به مدت سه سال در رابطه با مشاوره کودکان و خانواده های آنان ، تجربه برگزاری دوره ... فایل های رزومه ... ۲ – فوق لیسانس : روانشناسی کودکان استثنایی – دانشگاه آزاد علوم تحقیقات – سال ۱۳۹۶. دانلود رایگان مقاله روانشناسی باعنوان روانشناسی کودکان استثنایی ... https://kandoocn.com/index.php?newsid=1954‏ - ذخیره شده - مشابه روانشناسی کودکان استثنایی-پایان نامه. دسته بندی: مقالات / روانشناسی و علوم تربیتی 21 آذر. انسان در نتیجه ... مطالبی درمورد تعاملات اجتماعی کودکان استثنایی. مقاله درباره ترس در کودکان :: دانلود رایگان مقاله در مورد ترس در کودکان fear-in-children.blog.ir/1396/02/17/مقاله-درباره-ترس-در-کودکان‏ - ذخیره شده مقاله رشته روانشناسی درباره ترس در کودکان می باشد در این مقاله درباره عوامل ترس ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت تعداد ... درمان ترس کودکان، کودکان استثنایی، علوم تربیتی نویسنده : نجمه درودی ترس، ... دانلود پاورپوینت مشاوره کودک - دانلود رایگان freedownload.downloadpaperk3.cu.cc/product/41330‏ 4- پس از پرداخت موفق به سایت هدایت می شوید و لینک دانلود اختصاصی را دریافت .... دانلود پاورپوینت درس روانشناسی کودکان استثنایی پروژه پاورپوینت روانشناسی .. . ۱۸ وضعیت مشاوره در گذشته و حال ۲۷ دیدگاه شرع در مورد معلولیت ۳۰ پژوهش در مورد . توانمند سازی کودکان استثنایی-تابستان 1396-دوره 8-شماره 22 - SID.ir https://www.sid.ir/fa/journal/JournalListPaper.aspx?ID=61689‏ - ذخیره شده نمایه مقالات توانمند سازی کودکان استثنایی 22 علمی پژوهشی کشور و امکان دانلود رایگان ... بر روانشناسی مثبت نگر در افزایش رضایت شغلی معلمان مدارس استثنایی . دانلود رایگان مقاله ISI روانشناسی بالینی کودک و نوجوان به زبان ... https://isidl.com/.../مقالات...روانشناسی/روانشناسی-بالینی-کودک-و-نوجوان/‏ - ذخیره شده دانلود رایگان مقالات جدید ISI رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان به زبان ... مقاله انگلیسی رایگان در مورد شناسایی خودکار پیشرفت روند درمان در میان ... مشخصات مقاله ترجمه عنوان مقاله ایمان و فیسبوک در دوره کثرت گرایی: تاثیر سایت های شبکه ... پروژه روش تحقیق روانشناسی کودکان استثنایی - ایران پژوهش www.iranpajohesh.com/پروژه-روش-تحقیق-روانشناسی-کودکان-استثنایی.html‏ - ذخیره شده برای دانلود نمونه پروپوزال های کارشناسی ارشد روانشناسی کودکان استثنایی می توانید ابتدا در این صفحه عناوین مورد نظر را انتخاب کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.